söndag 12 juli 2009

Varför kunde man inte åkt ut på en måndag...

Go kväll i stugorna!

Idag har jag vaknat efter en halvtung natt med mycket analyser i huvudet. Jag har ändå insett att jag inte hade gjort något annorlunda om samma scenario hade utspelats sig igen. Så det känns lite bättre att ha åkt ut med en hand som jag ändå tycker att jag inte kunde släppt i min strävan mot toppen.

Annars var det en rätt trevlig dag igår vid borden. Första satt jag med Dan Harrington, en gammal världsmästere som jag läst några bra böcker av. Bordet efter hamnade jag jämte Mike Sexton. Mike är pokerspelare, kommentator och har även blivit utsedd till ambassadör för pokern. Vi satt vid samma bord i timmar och han berättade mängder med anekdoter om tidigare mästare, olika vadslagningar och mycket om sin nära vän legenden inom pokern Stu Ungar. Det var som att vara 6 år igen och sitta på en mysig sagostund när denna mycket sympatiske man berättade alla historier. Tyvärr fick jag lämna detta bordet och ni vet ju hur historien slutade.

Sitter här nu och letar resa hem. Min ombokning går sådär med tanke på travelpartner där jag har bokat har stängdt på helger... Ni förstår rubriken lite bättre nu va? Jag bokade en ny biljett tills imorgon måndag hem igår men fick imorses när jag vaknade beskedet att det vart för kort tid inpå. Undrar i mitt stilla sinne hur man kan boka klart allt och bara väntar på att pengarna ska ryka på kontot och så blir det inget.. Nu luskar Johanna lite hemma och jag lite här om man eventuellt kan åka på tisdag härifrån för att vara hemma på onsdag. Vi får väl se vad som händer??? Vore lite halvtrist att slösa bort semestern härborta när man ändå inte får vara med och leka i den stora turneringen.

Sköt om er och tack för stödet än en gång!

Jeff Patrik Carlsson som jag heter på de officiella wsop sidorna : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar